Verzenden & retourneren
Hoe lang kan ik mijn producten retourneren of omruilen?
Welke producten kan ik retourneren?
Hoe kan ik mijn producten retourneren of omruilen?
Kan ik mijn online aangekochte producten gratis retourneren?
Hoe word ik terugbetaald na de retour van mijn product?
Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Hoe lang kan ik mijn producten retourneren of omruilen?
Herroeping van online aankopen met thuislevering
DHZ-Discount geeft je 14 dagen bedenktijd om je online aangekochte producten te retourneren (herroepingsrecht). Deze periode start wanneer de producten bij je thuis zijn geleverd. Als je een product wil omruilen voor een ander product, kan je contact opnemen met onze klantendienst.
Retourneren en omruilen in de winkel
Wil je een product retourneren of omruilen dat je hebt gekocht in één van onze winkels, kan je steeds terecht bij de onthaalbalie voor meer informatie.
Welke producten kan ik retourneren?
Je kan producten retourneren op vertoon van je kassaticket, bevestigingsmail of factuur. De producten moeten worden verpakt in de originele, onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren en handleidingen. De onderstaande producten kunnen niet geretourneerd worden:
- Goederen waarvan de verpakking beschadigd is
- Op maat gemaakte producten
- Producten met een duidelijk persoonlijk karakter, zoals nummerplaten, speciaal aangemaakte verf, …
- Reeds geopende verf
- Reeds gebruikte producten
- Onvolledige producten
Hoe kan ik mijn producten retourneren of omruilen?
Retourneren en omruilen in de winkel
Breng het product terug naar de winkel. Ga met je product en je kassaticket, bevestigingsmail of factuur naar onthaalbalie waar onze medewerkers je verder zullen helpen. De producten moeten worden verpakt in de originele, onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren en handleidingen.
Herroeping van online aankopen via de post
DHZ-Discount geeft je 14 dagen bedenktijd om je online aangekochte producten te retourneren (herroepingsrecht). Deze periode start wanneer de producten bij je thuis zijn geleverd. Gelieve de producten terug te sturen naar :
- DHZ-Discount nv
- Montenakenweg 46
- 3800 Sint-Truiden
Voeg bij de verzending van je pakket steeds het formulier voor herroeping van je bestelling. Zo kunnen we je aanvraag vlot verwerken. De verzendkosten zullen echter niet worden terugbetaald.
Als je een product wil omruilen voor een ander product, kan je contact opnemen met onze klantendienst.
Wil je een groot product retourneren, zoals een tuinhuis? Neem dan contact op met onze klantendienst. DHZ-Discount regelt voor jou de retour van het product. De kosten van de terugzending zullen worden aangerekend.
Kan ik mijn online aangekochte producten gratis retourneren?
Je kan steeds het product gratis terugbrengen naar de winkel. Als een product door DHZ-Discount thuis moet worden opgehaald, zullen de kosten hiervoor worden aangerekend. Wij zullen vooraf aangeven wat hiervan de kostprijs is. Je kan ook steeds het product zelf terugsturen naar onze winkel/depot. De verzendkosten zullen echter niet worden terugbetaald.
Hoe word ik terugbetaald na de retour van mijn product?
Herroeping van online aankopen met thuislevering
Als je product van je online aankoop aan de voorwaarden voor retour voldoet, dan zal je worden terugbetaald.
We verwerken je aanvraag zo snel mogelijk en het origineel bedrag van je geretourneerd product zal op je rekening worden gestort.
Retourneren en omruilen in de winkel
Wil je een product retourneren of omruilen dat je hebt gekocht in één van onze winkels, dan kan je steeds terecht bij de onthaalbalie voor meer informatie.
Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
DHZ-Discount hanteert de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar voor consumptiegoederen. Indien een extra commerciële garantie van toepassing is, wordt dit steeds duidelijk bij het product vermeld.
Wanneer een product een defect vertoont, kan je het steeds terugsturen naar DHZ-Discount. Voeg zeker ook je bestelbon (mail) of factuur mee, want deze gelden als je garantiebewijs. Daarom raden we je steeds aan om je bevestigingsmail zorgvuldig te bewaren. Vervolgens sturen we het product naar onze leverancier om de oorzaak van het defect te zoeken. Als ze een fabricagefout vaststellen, wordt het product kosteloos voor jou hersteld of vervangen, binnen een redelijke termijn.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Je kan (een deel van) je online aankoop annuleren door contact op te nemen met onze klantendienst. Zij zullen je verder helpen met je annulatie en na goedkeuring van je aanvraag een terugbetaling van het bedrag voorzien binnen 14 dagen.